Sunday, March 19, 2017

LANGKAH 2.1 ( DAFTAR LUNO DAN BELI BITCOIN )

LANGKAH 2.1

Buka atau Klik sahaja web luno di bawah :

dan Daftar >>> https://www.luno.com/?promo=KA9WW

Kenapa kena daftar luno . Di luno la anda akan membeli Bitcoin . Kerana di luno sahaja menawarkan pembelian nilai Bitcoin yang kecil (rm100 ke bawah) tetapi di luno juga anda boleh beli nilai bitcoin yang besar . Di remitano hanya menawarkan pembelian Bitcoin yang tinggi . Ok faham ? . Seterusnya lihat contoh dibawah :

LANGKAH 1 :



Seterusnya :

Masukkan email anda . Cipta password mengikut password anda sendiri . Klik sign up . Ingat password akaun luno anda . Lihat contoh dibawah :-


Seterusnya . Gambar dibawah akan terlihat . JANGAN klik I HAVE CONFIRMED MY EMAIL terlebih dahulu sebelum anda confirm kan di email anda . Lihat email anda .


Lihat contoh gambar dibawah untuk confirm kan akaun luno anda :-
Buka email anda . Klik link yang luno hantar ke email anda .


Seterusnya gambar dibawah akan terlihat :
Klik CONFIRM EMAIL ADDRESS .



Automatik gambar dibawah akan terlihat . Tahniah akaun luno anda berjaya didaftarkan .
Klik CONTINUE .



Untuk menyempurnakan akaun luno anda dikehendaki memberikan maklumat peribadi anda . Klik VERIFY NOW . Lihat contoh dibawah :



Seterusnya gambar dibawah akan terlihat :

Masukkan nombor telefon anda . Dan klik SEND CODE . Kod 4 digit akan dihantar ke nombor telefon anda .


Seterusnya masukkan 4 kod digit yang dikirimkan kepada anda . Dan klik SUBMIT . Lihat contoh dibawah :


Seterusnya gambar dibawah akan terlihat . klik NEXT STEP :


Seterusnya . Masukkan nama penuh anda seperti di ic anda . Dan masukkan nombor kad pengenalan anda . Dan klik SUBMIT . Lihat contoh dibawah :


Tahniah profil akaun luno anda telah lengkap dan berjaya . Klik DONE . Seperti gambar dibawah :


MUDAH KAN ...

NEXT STEP PULA BELI BITCOIN DI LUNO BAGI MEREKA YANG HENDAK BELI BITCOIN MODAL RM100 KE BAWAH . SILA LIHAT CARA DIBAWAH : 


CARA BELI BITCOIN

Lihat gambar dibawah :

LANGKAHNYA :


Selepas anda klik buy . Gambar dibawah akan terlihat . Anda perlu FUND ACOOUNT terlebih dahulu baru boleh beli bitcoin di luno .


Selepas anda klik fund account . Sila klik MYR account . Lihat contoh dibawah :


Selepas itu sila klik interbank GIRO/IBFT . Lihat contoh dibawah :


Jika anda mempunyai bank lain bolela klik All others banks . Contoh dibawah :


Masukkan jumlah wang yang anda depositkan . Sebaiknya saya menyarankan anda depositkan rm60 kerana di remitano minimum deposit 0.01bitcoin= rm 45(ikut harga terkini) . Jadi jika anda transfer bitcoin anda ke remitano akaun luno anda masi ada rm15 tidakla kosong . Lihat contoh dibawah :


Selepas anda klik next . Seterusnya anda akan lihat gambar seperti di bawah . Itulah nombor akaun pindahan wang anda ke akaun tersebut untuk membeli bitcoin . Sila lah anda membuka bank online anda . Ingat semua butiran adalah sama cuma reference sahaja yang berbeza . Ikut reference yang diberi kepada anda .


Jika dah transfer wang anda ke akaun tersebut maka tunggu pengesahan bank online anda jika sudah berjaya di transferkan . Dan seterusnya baru anda klik I HAVE SENT THE PAYMENT .



Selepas anda klik I HAVE SENT THE PAYMENT . Silalah anda klik home akaun luno anda . Akan terlihat incoming deposit anda yang anda buat sebentar tadi . Mudah dan cepatkan . Kemudian di home luno anda juga akan terlihat sama ada berjaya di masukkan ke akaun luno anda atau pending . Kalau pending sila tunggu sahaja . X lama pon . Jika sejam sehari dua hari atau 3 hari x masuk juga sila anda buat report ke web luno , perkara ini jarang berlaku . Jangan risau .


Akhir sekali .Selepas anda sudah berjaya bank in kepada luno . Sila klik buy semula di home luno anda untuk beli bitcoin . Akan terlihat gambar dibawah . Masukkan jumlah bitcoin yang anda hendak beli cth 0.01 . Jika anda masukkan jumlah bitcoin paparan automatik akan memperlihatkan kepada anda harga setiap bitcoin yang anda hendak beli . Dah confirm sila klik buy . 





Selepas anda klik buy . Di home luno anda akan tertera jumlah bitcoin yang anda beli sebentar tadi . Dan deposit duit anda di luno akan berkurang kerana anda telah membeli bitcoin .


OK selesai . Tahniah kepada anda jika telah berjaya membeli bitcoin .

NEXT STEP : PINDAH bitcoin anda ke remitano dan masukkan ke akaun ETHTRADE ANDA .


Sila PINDAH BITCOIN ANDA KE AKAUN REMITANO ANDA TERLEBIH DAHULU BARU BOLEH PINDAH BITCOIN KE AKAUN ETHTRADE ANDA . DIHARAP ANDA TELAH REGISTER AKAUN REMITANO . LIHAT CARA DIBAWAH :


CARA PINDAHKAN BITCOIN DARI LUNO KE REMITANO


Jom lihat CARA-CARANYA seperti dibawah :


Log in akaun luno anda . Dan klik send seperti gambar di bawah :


Selepas klik send . Gambar dibawah akan terlihat . Sila masukkan Deposit Address Remitano anda .
Masukkan jumlah bitcoin yang hendak dipindahkan . Contoh 0.01 . Masukkan nama REMITANO di ruangan reference . Dan klik SEND .



Selepas klik SEND . Gambar dibawah akan terlihat . Sila periksa deposit address anda adalah betul seperti di akaun remitano anda . Periksa jumlah bitcoin yang hendak dipindahkan . Fee 0.0002 tu adalah servis charge yang dikenakan kepada anda untuk proses penghantaran bitcoin anda ke remitano . Dan klik CONFIRM .



Selepas Klik CONFIRM . Di home luno anda akan terlihat gambar seperti dibawah :




Untuk memeriksa aktiviti pindahan bitcoin anda sila Klik home luno dan pilih klik Transactions . Lihat contoh dibawah .



Selepas anda klik Transactions . Anda akan lihat transactions history anda dari luno ke remitano seperti gambar di bawah :


Selepas lihat history transactions luno anda . Sila buka akaun remitano anda dan lihat pula history deposit remitano anda . Lihat gambar dibawah .



Untuk melihat bukti pindahan anda juga boleh buka email anda . Lihat contoh dibawah :




SELESAI . TAHNIAH BITCOIN ANDA DARI LUNO KE AKAUN REMITANO TELAH BERJAYA DIPINDAHKAN .

Langkah Terakhir . PINDAHKAN BITCOIN DARI REMITANO ANDA KE AKAUN ETHTRADE ANDA . Sila BUKA PAGE LANGKAH TERAKHIR ..........










No comments:

Post a Comment